Jaka jest najlepsza lokalizacja dla salonu urody?

Jaka jest najlepsza lokalizacja dla salonu urody?

2015-04-02  |  Kupno

Zanim otworzymy salon piękności musimy zakupić lokal, w którym będzie się on znajdował. Pamiętajmy o tym, że nie tylko powinien spełniać podstawowe wymagania, jakie określają rozporządzenia, mieć odpowiednie rozmieszczenie pomieszczeń, ale także znajdować się w dobrej lokalizacji.

Dogodny dojazd

Zawsze dobrym miejscem na tego typu usługi jest centrum miasta, jednak tam zazwyczaj lokale są drogie i jest już ich mnóstwo. Zorientujmy się, gdzie jest zapotrzebowanie na salon urody. Zwróćmy uwagę na dojazd do takiego miejsca. Nie każdy posiada samochód, a jazda trzema tramwajami może wiele osób zniechęcić do wizyty u nas. Dogodny dojazd jest bardzo ważny, dlatego zorientujmy się, jakie tramwaje, autobusy dojeżdżają do okolic salonu i poinformujmy o tym klientów.

 

Wygląd budynku

Możemy mieć nowocześnie urządzony salon, ale jeśli będzie on znajdował się w zaniedbanym budynku, wielu klientów uzna go za nieprofesjonalny. Najlepiej wybrać nowy, elegancki budynek, a jeśli już otwieramy gabinet w starej kamienicy to zadbajmy o to, aby przyciągał wzrok, a jego wejście dawało wrażenie luksusu. Najlepiej wybierać osiedla, gdzie mieszka dużo młodych kobiet, które z chęcią skorzystają z naszych usług. Dobrym miejscem na salon są galerie handlowe, ponieważ panie odwiedzą nas przy okazji zakupów.

 

Ruchliwa ulica czy spokojna okolica?

Jeżeli umiejscowimy salon przy ruchliwej ulicy, to z pewnością wiele osób go zauważy, zwłaszcza gdy zadbamy o atrakcyjny szyld. Niestety, hałas może przeszkadzać klientom, przez co nie będą mogli zrelaksować się podczas zabiegu. Lepiej wybrać bardziej zaciszne miejsce lub umieścić lokal w głębi budynku, gdzie nie będzie dochodził hałas. Dobrze, gdy salon znajduje się na parterze. Wtedy będzie widoczny nawet dla osób przechadzających się po ulicy, co może wpłynąć na zwiększenie liczby klientów. Łatwiej jest nam wtedy wyeksponować szyld. Salon umiejscowiony na piętrze także ma szansę na powodzenie. Możemy umieścić na dole tabliczkę z napisem, gdzie dokładnie on się znajduje. Najważniejsze jest to, aby klienci łatwo mogli znaleźć informacje, co do jego lokalizacji.