Z jakich serwisów ogłoszeniowych korzystają deweloperzy?

Z jakich serwisów ogłoszeniowych korzystają deweloperzy?

2019-05-27  |  Deweloperzy

Serwisy ogłoszeniowe są jednym z podstawowych narzędzi promocyjnych wykorzystywanych przez deweloperów. Sprawdźmy, jakie portale cieszą się wśród nich największym powodzeniem.

Serwisów ogłoszeniowych jest w sieci bez liku. Duża liczba portali oferujących współpracę może przysparzać trudności w wyborze, zwłaszcza jeśli firma deweloperska ma do dyspozycji skromny budżet marketingowy. Co najczęściej jest brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji? Czy deweloperzy wykorzystują w pełni potencjał tego typu serwisów?

 

Najbardziej popularne serwisy

Według dostępnych statystyk zdecydowana większość firm deweloperskich korzysta z serwisu Otodom. Drugim w kolejności portalem jest OLX. Popularność zyskała sobie też strona Gumtree. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszą się takie serwisy jak Gratka.pl, Domy.pl czy Oferty.net, choć są to witryny dość często odwiedzane przez internautów zainteresowanych kupnem bądź wynajmem nieruchomości.

 

Co jest brane pod uwagę przy wyborze portalu?

Deweloperzy przy wyborze serwisu ogłoszeniowego uwzględniają przede wszystkim liczbę zapytań o nieruchomość w określonym miejscu. Jeśli na przykład firma ma do sprzedania lokale w Krakowie, sprawdza najpierw, ile zapytań o mieszkania w tym akurat mieście zarejestrował serwis. Kluczowe znaczenie mają również statystyki odwiedzin, decydujące o popularności danego portalu. W dalszej kolejności deweloperzy zwracają uwagę na wizualną atrakcyjność serwisu, cenę publikowania ogłoszeń, prostotę i funkcjonalność interfejsu, a także dostęp do informacji branżowych.

 

Selekcja portali

Deweloperzy najczęściej korzystają z kilku różnych serwisów ogłoszeniowych, by zwiększyć szanse na pozyskanie klienta. W toku korzystania z tych portali okazuje się, które strony są najbardziej obiecujące pod względem korzyści marketingowych. Im więcej klientów skontaktuje się z deweloperem za pośrednictwem danej strony, tym większą pozycję zyskuje ona w rankingu. Jeśli opierać się na aktualnych danych, najwięcej zapytań deweloperzy otrzymują kolejno z następujących serwisów: Otodom, Gratka.pl (średnio 6 kontaktów w ciągu tygodnia), OLX (4 kontakty) oraz Domiporta (3 kontakty ).

 

Przed wyborem portalu ogłoszeniowego warto więc zainteresować się jego potencjałem marketingowym. A jeśli już zdecydujemy się na konkretny serwis, zatroszczmy się o to, aby być na bieżąco ze statystkami odwiedzin i liczbą zapytań.